Agdering, UiA Alumni, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Arendal Næringsforening inviterte 31. oktober 2022 til Teft for Næring, der tema var merkevarebygging på Sørlandet. Sammen med foredragsholderne bidro 60 engasjerte deltakere til en god debatt.
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Anniken Bjørnstad Schjøtt fra Dyreparken og leder for merkevare Cecilie Andersen fra elKompis var med for å dele sine erfaringer med sitt arbeid innen merkevarebygging. Professor Sangeeta Singh fra Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder holdt en innføring i merkevarebygging og branding.
Her ble det blant annet poengtert viktigheten av å fortelle en autentisk og konsistent historie som mottakeren kan kjenne seg igjen i og tro på gjennom mange ulike kanaler. Et annet viktig element er å konkurrere med resten av landet på hva som gjør Sørlandet annerledes. Det å forstå hvem mottakeren av budskapet er og hva som er deres motivasjon vil være en suksessfaktor.
Etter erfaringsdelingen og faglig påfyll ble det holdt en diskusjonsrunde blant deltakerne der man i grupper arbeidet videre med tema hvordan styrke merkevaren Sørlandet.
Fra diskusjonen kom det mange gode forslag, blant annet hvor viktig det er å få frem alle de gode historiene fra Sørlandet og å fremme alle de unike mulighetene som finnes her både i arbeidssammenheng, men også hvordan det kan være å bo på Sørlandet.
Vi vil takke for godt oppmøte, faglig innhold, erfaringsdeling og en engasjerende diskusjon.